Първоначално публикувано от lordliness
Покажи съобщение
Известие
Collapse
No announcement yet.
Ромолене от скоростната кутия
Collapse
X
-
AR 166 2,4 ЖТД Волво 460 1,9 ТД, Волво 460 1,7 I ех, Браво 1,4 12V ех, Ланча Y 1,4 12V ех, Пунто 1,1 6 speed ex, Пежо 106 ех и първата ОРел кадет 1,6 печка - "карабина" - с манивели по вратите и вЪлнен салон
-
Първоначално публикувано от kiko73 Покажи съобщениеИмах в предвид, че ако проблемите с включването са ти се появили след смяната на съединителя трябва първо там да търсиш проблема и след това да разкостваш ск. кутияНе всички, които се скитат, са изгубени.
Comment
-
Първоначално публикувано от lordliness Покажи съобщениеЗа сега няма да пипам нищо,за мен няма логично обяснение защо става така,днес се държа доста прилично,когато спирам на светофар натискам съединителя и включвам на първа и така чакам зелено,после си включва нормално,пусна ли съединителя на свободна и няма включване.
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Comment
-
Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщениеБас държа, че причината е в съединителят, който поради някаква причина не отделя добре. Вдигни едното предно колело на крик, запали двигателя и когато си на първа и натиснат съединител, ако е вярно предположението ми, колелото ще се върти.Last edited by lordliness; d.m.y г., 09:19.Не всички, които се скитат, са изгубени.
Comment
-
Първоначално публикувано от lordliness Покажи съобщениеКолелото се върти когато съединителя не е натиснат(на свободна),ще опитам и с натиснат.
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Comment
-
Първоначално публикувано от lordliness Покажи съобщениеЗа сега няма да пипам нищо,за мен няма логично обяснение защо става така,днес се държа доста прилично,когато спирам на светофар натискам съединителя и включвам на първа и така чакам зелено,после си включва нормално,пусна ли съединителя на свободна и няма включване.
1. Въздух в системата
2. Износена помпа - част от течността минава покрай буталото и намалява хода на работния цилиндър
3. Недобре закопчан лагер
4. Крива вилка
5. Износени втулки на оста на вилката
6. Голям аксиален луфт на коляновия вал - вилката дърпа вала и като го обере не и стига ход да издърпа достатъчно пружините
7. Чуждо тяло, попаднало в притискателния, но тогава би трябвало да имаш проблем при включването на всички предавкиAR 166 2,4 ЖТД Волво 460 1,9 ТД, Волво 460 1,7 I ех, Браво 1,4 12V ех, Ланча Y 1,4 12V ех, Пунто 1,1 6 speed ex, Пежо 106 ех и първата ОРел кадет 1,6 печка - "карабина" - с манивели по вратите и вЪлнен салон
Comment
-
Това за коляновия вал не го разбрах,той е в двигателя.На горната помпа има капка спирачна течност,но не ми се струва фатално,не го изключвам като вариант;другите варианти ги изключвам трябваше да ги видят в сервиза когато смених съединителя,но знае ли човек.За въздуха е идея ,смених долната помпа преди съединителя и я обезвъздуших добре,може след смяната на съединителя да не е обезвъздушена както трябва,тогава само погледнах нивото на течността в казанчето видях ,че е по малко и реших ,че са обезвъздушавали.Проблема е само при работещ двигател(което ме насочва към съединител) и до първото включване-това е странното.Не всички, които се скитат, са изгубени.
Comment
-
Първоначално публикувано от lordliness Покажи съобщениеТова за коляновия вал не го разбрах,той е в двигателя.На горната помпа има капка спирачна течност,но не ми се струва фатално,не го изключвам като вариант;другите варианти ги изключвам трябваше да ги видят в сервиза когато смених съединителя,но знае ли човек.За въздуха е идея ,смених долната помпа преди съединителя и я обезвъздуших добре,може след смяната на съединителя да не е обезвъздушена както трябва,тогава само погледнах нивото на течността в казанчето видях ,че е по малко и реших ,че са обезвъздушавали.Проблема е само при работещ двигател(което ме насочва към съединител) и до първото включване-това е странното.
Пробвал ли си на загряти скорости като спреш и първа не иска да влезе - гасиш, включваш, при паленето дали опитва да тръгнеAR 166 2,4 ЖТД Волво 460 1,9 ТД, Волво 460 1,7 I ех, Браво 1,4 12V ех, Ланча Y 1,4 12V ех, Пунто 1,1 6 speed ex, Пежо 106 ех и първата ОРел кадет 1,6 печка - "карабина" - с манивели по вратите и вЪлнен салон
Comment
-
Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщениеАз не изключвам и вероятността в това новият феродов диск да е малко по-дебел от нормалното.AR 166 2,4 ЖТД Волво 460 1,9 ТД, Волво 460 1,7 I ех, Браво 1,4 12V ех, Ланча Y 1,4 12V ех, Пунто 1,1 6 speed ex, Пежо 106 ех и първата ОРел кадет 1,6 печка - "карабина" - с манивели по вратите и вЪлнен салон
Comment
-
Ще опитам това с тъгването на първа,но защо в движение всичко включва нормално дори първа влиза при много ниска скорост без проблем,а когато колата спре не иска?Съединителя е 'рикамби оригинали' В сервиза бяха коректни и ми дадоха гаранция.Когато се налага за нещо което не мога да направя сам я карам там и съм доволен.Смяната на съединител е сравнително тежък ремонт и ако има нещо нередно едва ли ще ми дадат гаранция.Last edited by lordliness; d.m.y г., 12:14.Не всички, които се скитат, са изгубени.
Comment
-
Ми така е винаги, когато има проблем с отделянето, аз съм имал проблем с менте съединител - беше му много дебело феродото както каза колегата ама при теб случая не е такъв. Нали синхронизацията е по-добра когато се въртят и ДВГ и дифа с възможно най-близки обороти (така мисля).
Ти пробвай първо с помпата да се заиграеш, нека някой ти натисне, а ти гледай дали вилката не се опитва да се върне, опитай също на запален двигател с натиснат съединител дали може да добуташ вилката още малко. Къде ти отделя педалаAR 166 2,4 ЖТД Волво 460 1,9 ТД, Волво 460 1,7 I ех, Браво 1,4 12V ех, Ланча Y 1,4 12V ех, Пунто 1,1 6 speed ex, Пежо 106 ех и първата ОРел кадет 1,6 печка - "карабина" - с манивели по вратите и вЪлнен салон
Comment
-
Първоначално публикувано от lordliness Покажи съобщениено защо в движение всичко включва нормално дори първа влиза при много ниска скорост без проблем,а когато колата спре не иска?
В скоростната кутия има синхронизатори, които при превключване на предавките, преди да се зацепят зъбните колела, трябва да изравнят ъгловите скорости на колелата, които ще се зацепват. Някога, когато не е имало такива екстри, старите шофьори са практикували метода на двойно амбреиране или междинна газ за да изравняват въпросните скорости.
Когато колата е в движение скоростите лесно се изравняват, защото зависят от скоростта с която се движи колата, оборотите на двигателя и съответната предавка.
Дори ако имаш усет можеш да превключваш в движение предавките без дори да ползваш съединителя.
Когато колата е спряла а двигателят работи, трябва и двете зъбни колела да не се въртят за да могат да се зацепят. Тогава ако съединителят не отделя, първичното колело се върти и синхронизаторът трябва да го спре.
А това не е възможно, особено ако нерезделящият съединител предава относително голям въртящ момент.
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Comment
-
Ако са синхронизатори зъбните колела би трябвало да се удрят и да хърка,Педала отделя по скоро ниско отколкото високо и преди си отделяше там,самия педал стои по ниско от спирачката и няма ход нагоре.Колата като е на място или движение синхронизаторите или работят или не.Last edited by lordliness; d.m.y г., 12:49.Не всички, които се скитат, са изгубени.
Comment
-
Първоначално публикувано от lordliness Покажи съобщениеАко са синхронизатори зъбните колела би трябвало да се удрят и да хърка,Педала отделя по скоро ниско отколкото високо и преди си отделяше там,самия педал стои по ниско от спирачката и няма ход нагоре.
Така, че аз отново твърдя, че проблеми със скоростната кутия вероятно няма и всичко следва от това, че при натиснат съединител входният вал на скоростната кутия не спира да се върти.
Сега се сещам за още нещо, което може да е причина за случващото се.
Въпросният входен вал от едната си страна лагерува вътре в скоростната кутия. Другият му край (външният) лагерува в един иглен лагер в центъра на маховика или коляновия вал. Не твърдя, че и при Алфата е така, но така е при повечето коли.
Та, ако въпросният лагер не е наред и води до затягане (примерно заради износени игли, счупен сепаратор.....) - то тогава може да се окаже, че съединителят си е OK, но паразитното въртеливо движение се получава именно заради стегнатост във въпросния лагер.
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Comment
Comment